Παλαιότερες Εκθέσεις: Έκτορας Μαυρίδης | bits and pieces between two songs


Έκτορας Μαυρίδης

bits and pieces between two songs”

30.03 – 29.04.2023

Εγκαίνια Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023, 18.00 – 21.30




ΤΟ ΚΑΛΟΥΠΙ, 2014, 2023. Πηλός stoneware,1240°C, διαφανές χαρτί, χαρτοταινία. 4 φωτογραφίες: αρχειακή εκτύπωση ψεκασμού μελάνης επικολημένη σε DiBond 70x50εκ

THE MOLD, 2014, 2023. Stoneware clay 1240°C, translucent velum paper, masking tape, 4 photos: archival inkjet print mounted on Dibond.70x50cm



ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2022 .Ίχνη φωτιάς σε κεραμικό χαρτί,125x100εκ /1

UNTITLED, 2022. Traces of fire on ceramic paper,125x100cm /1



ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2022. Υάλωμα χαλκού, φωτιά, σε κεραμικό χαρτί. 125x100εκ /1

UNTITLED 2022. Copper glaze, fire on ceramic paper,125x100cm /1

ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2019-2023. Διαδραστικo κεραμικo γλυπτo. Διάφοροι stoneware πηλοί , υαλωμένοι και μη. Mεταβλητού μεγέθους (λεπτομέρια)

UNTITLED, 2019-2023. Interactive ceramic sculpture ,various stoneware clays, glazed and unglazed. Changeable size.( detail)




ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2022. Υάλωμα χαλκού, φωτιά, σε κεραμικό χαρτί. 125x100εκ

UNTITLED, 2022. Copper glaze, fire on ceramic paper,125x100cm 



ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2021. Υάλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, ίχνη φωτιάς σε κεραμικό χαρτί, 160x100εκ

UNTITLED 2021. Low fire glaze, traces of fire on ceramic paper,160x100cm 




ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2001. Ωμός πηλός. οξείδια, φωτία σε χαρτι, 30x30εκ /1

UNTITLED, 2001. Unfired clay, oxides, fire on paper, 30x30cm/1 


ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2023. Υαλωμένος χωμάτινος σβώλος, 36 κιλ.,1060°C. Φωτογραφία: αρχειακή εκτύπωση ψεκασμού μελάνης επικολλημένη σε DiBond, 145x103εκ.

UNTITLED, 2023. Glazed earthen solid clod, 36 kg.,1060°C. Photo: archival inkjet print mounted on Dibond, 145x103cm.


ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2019-2023. Διαδραστικά κεραμικά γλυπτά. Διάφοροι stoneware πηλοί, υαλωμένοι και μη. Mεταβλητού μεγέθους

ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, 2022. Ίχνη φωτιάς σε κεραμικό χαρτί,125x100εκ /1

UNTITLED, 2019-2023. Interactive ceramic sculptures. Various stoneware clays, glazed and unglazed. Changeable size.

UNTITLED, 2022. Traces of fire on ceramic paper,125x100cm/1

English text follows

 

Είναι πρωί, ο καλλιτέχνης μπαίνει και κλείνει την πόρτα στο εργαστήριό του.  Ετοιμάζει πηλούς, στερεώνει επιφάνειες, βάζει να ακούσει το The Chain των Fleetwood Mac .

Κάπου ανάμεσα στο τραγούδι αυτό -και σε κάθε επόμενο- ο Έκτορας Μαυρίδης καταπιάνεται με αυτό ακριβώς που απασχολεί την καλλιτεχνική του εργασία εδώ και δεκαετίες: διερευνά και μετατοπίζει τα όρια της κεραμικής, εξωθεί τις δυνατότητες των υλικών και των επεμβάσεών του σε αυτά, διαπερνά και σχηματίζει επιφάνειες, αποδέχεται σεμνά αλλά και ατρόμητα τη δυναμική επέμβαση του τυχαίου κατά τη δημιουργική διαδικασία.

Στη νέα του ατομική έκθεση στη Λόλα Νικολάου Art Gallery, ο Μαυρίδης μάς προσκαλεί σε νέα δημιουργικά μονοπάτια, με ένα σύνολο έργων που έρχεται να συμπληρώσει και να αναδείξει μια πολυετή αλλά και πολυδιάστατη δημιουργική έρευνα που αποδημεί την κεραμική όπως την ξέρουμε.

Ο Μαυρίδης σταθερά αναιρεί καλλιτεχνικές βεβαιότητες και στερεότυπα, εξωθεί τις αντοχές των υλικών, αφήνοντας πίσω του τον κόσμο του ψημένου πηλού και εντέλει κατορθώνει να κινείται με ευχέρεια ανάμεσα σε ποικίλα καλλιτεχνικά και θεωρητικά πεδία, ανάμεσα σε κόσμους που μπορεί να μοιάζουν και ασύμβατοι. Στην ερώτηση, αν είναι εννοιολογικός καλλιτέχνης, περφόρμερ ή κεραμίστας, η απάντηση είναι, απλή, ξεκάθαρη και σαφής: είναι όλα αυτά.

Κι έτσι, στην έκθεση αυτή, δεν παρουσιάζονται απλώς έργα του· παρουσιάζονται οι άοκνες και ανήσυχες οπτικές του, οι πειραματισμοί του με τα υλικά, τις φόρμες και τις έννοιες. Βλέπουμε γλυπτά, αλλά και «εκμαγεία» τους, αμέτρητες εκδοχές της υπόστασής τους, να εκκινούν νέους εννοιακούς διαλόγους· φωτογραφίες εργασίας, υαλωμένους σβώλους· επιτοίχιες ζωγραφικές συνθέσεις σε κεραμικό χαρτί, που μεταμορφώνονται με επεμβάσεις και πρακτικές της κεραμικής παρά της ζωγραφικής και καίγονται, σκουριάζουν, αλλάζουν όψη και υφή λιγότερο ή περισσότερο ελεγχόμενα, πάντως σίγουρα ελεύθερα. 

Όλες αυτές οι πολυδιάστατες γλυπτικές και δημιουργικές οπτικές τού Μαυρίδη επιτυγχάνουν εντέλει να είναι στην ουσία τους καταστάσεις πάντα ανοιχτές σε νέες ερμηνείες. Κατορθώνουν να αναιρούν, να «σπάνε την αλυσίδα» όσων νομίζουμε ότι (ανα)γνωρίζουμε -κάπου μεταξύ τραγουδιών, βεβαιοτήτων, επινοήσεων και εμπειριών.

 

Κείμενο: Αρετή Λεοπούλου-ιστορικός της τέχνης

Hector Mavridis

“bits and pieces between two songs”

 

30.03 – 29.04.2023

 

Opening March 30 2023, 18.00 – 21.30


It is morning; the artist enters his studio and closes the door behind him. He prepares his clay, he cleans up surfaces and puts on Fleetwood Mac's The Chain.

Somewhere between this song - and every song that follows - Hector Mavridis once again takes up what has occupied his artistic work for decades: he explores and extends the limits of ceramics, the possibilities of materials, reshaping them; he penetrates and re-forms surfaces, modestly but fearlessly accepting the dynamic role of chance in the creative process.

In his new solo exhibition at Lola Nikolaou Art Gallery, Mavridis shares with us new creative paths, with a set of works that complement  and highlight a long but also multi-dimensional creative process that deconstructs ceramics as we know it.

Mavridis consistently challenges artistic certainties and stereotypes, stretching the endurance of materials, leaving behind the world of fired clay and finally managing to move with ease between various artistic and theoretical fields, between worlds that may be similar and apparently incompatible. To the question of whether he is a conceptual artist, a performer or a ceramist, the answer is clear and unequivocal: he is all of these.

And so, in this exhibition, Mavridis does not only present his works but, through them, his tireless and restless vision, his experiments with materials, forms and concepts.

We see sculptures, but we also see their "casts", countless versions of their substance, which initiate new conceptual dialogues; photographs of work-in-progress, glazed clods; wall-painting compositions on ceramic paper, which are transformed by processes and practices of ceramics rather than painting; and they  burn, rust , change appearance and texture - more or less controlled - but certainly with complete freedom..

All these multidimensional sculptural and creative visions of Mavridis ultimately succeed in being, essentially, works of art which are always open to new interpretations. They manage to negate, to "break the chain" of what we think we know or are familiar with  - somewhere between songs and certainties, inventions and experiences.

Areti Leopoulou-Art Historian

 

CV

Ο 'Εκτορας Μαυρίδης γεννήθηκε στη Μελβούρνη το 1958.

Την περίοδο 1979 -1988 διαμένει στο Chicago όπου σπουδάζει Γλωσσολογία και Κεραμική στο Northeastern Illinois University. Έκτοτε ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη .

Έργα του έχουν εκτεθεί και παρουσιαστεί στην Ελλάδα, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, το Ισραήλ, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Γαλλία.Έχει προσκληθεί σε εργαστήρια και συμπόσια καλλιτεχνών στην Ελλάδα, τη Γερμανία, το Ισραήλ, τη Γαλλία και το Βέλγιο

Είναι ιδρυτικό μέλος καλλιτεχνικών ομάδων: Αμάλγαμα(1992-1997),Πολυώνυμη ομάδα (1998-2003): Box Office Hit, Εταιρεία για την επιστροφή της Βουστροφηδόν γραφής, Συνδυασμός για τις Δημοτικές εκλογές Θεσσαλονίκη,1998: ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ ,Pixel Depth και Αδελφότητα της Άμωμης Απελευθέρωσης.

Το 2021 με αφορμή την δουλειά του, παρουσιάστηκε η ταινία Επιστροφή στη Γή / Back to Earth της Χρύσας Τζελέπη και του Άκη Κερσανίδη στο 23 Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

www.hectormavridis.com

 

Hector Mavridis was born 1958 in Melbourne, Australia. He lived in Chicago from 1979 to 1988, where he studied Linguistics and Ceramics at Northeastern Illinois University. He now lives and works in Thessaloniki, Greece. His work has been exhibited and performed in Greece, Germany, U.S.A, Spain, Israel, North Macedonia and France. He has been invited to workshops and artist symposiums in Greece, Germany, Israel, France and Belgium

Collective engagements

1992-1997: Co-founder of “Amalgama” Artist Initiative and Co-op Gallery.

1998-2003: Founded an artist group with 5 other artists. The group adopted a name that varies according to the action/performance/ project etc. undertaken:

1998 : Box Office Hit / Society for the Restoration of the Boustrophedon Writing System.

1998: The group ran a candidate for mayor of Thessaloniki under the name IDIA POLI.

1999: Pixel Depth

2003: The Brotherhood of Immaculate Liberation (3A)

“Back to Earth,” a documentary film about his work directed and produced by Chryssa Tzelpi and Akis Kersanidis, was first presented at the 23th Thessaloniki International Documentary Festival in 2021.

No comments:

Post a Comment